TR 4- část 2

by - března 29, 2009

19 - Hall of Demetrius

Jděte až do velké haly, pravým průchodem se vydejte nahoru, tam seberte Pharos Knot a seskočte dolů. Nyní se vydejte na protější stranu. Bude následovat kratší dějová vložka s Von Croyem. Až skončí zlikvidujte Von Croyovy přislihovače a vraťte se nahoru ke svitku. Podle vydřených stop na zemi posuňte lampu na své místo a pokračujte tajným východem.

20 - Coastar Ruins - část 2

Vylezte z vody, vykročte si na plošinu uprostřed a odtud skočte do otvoru nad vámi. Venku se vydejte do vody - po pravé straně se nachází podvodní tunel vedoucí do jeskyně. Změtí tunelů proplujte až k chrámu.

Tomb Raider 4: Last Revelation - kompletní řešení, část třetí

21 - Pharos, Temple of Isis

Dávejte si pozor na žraloka. Nahoře nad bránou jsou dva průplavy vedoucí k slotům na Pharos Knot a Pillar. Oboje umístěte, čímž otevřete bránu a můžete vplout do chrámu. Pokračujte stále dopředu a bazénkem v zemi proplavte do místnosti se schody. Zabijte zlatého ptáka a pro doplnění munice rozstřílejte všechny bedny, vybavíte se opravdu požehnaně. Poté se vydejte levými schody nahoru. Dojdete k soše, vedle níž se nachází výstupky. Vylezte na ně a seberte z obou brouka, objeví se mnoho potvůrek lačnících po vaší krvi. Jakmile seberete oba brouky, uprostřed místnosti se objeví dva bloky, na jejichž vrcholech jsou tlačítka. Obě stiskněte a pak skočte do otvoru před sochou. Bleskově se dostaňte do rohu, kde se nachází zešikmená plocha. Vyskočte na ni a na vrcholu stiskněte klávesu pro skok, čímž se dostanete nahoru k tlačítku a klíči. Klíč seberte a tlačítko poté stiskněte. Kamenný blok, který vám bránil v návratu k bazénku je nyní opět nahoře a vy tak můžete zpátky. Nyní se dejte do schodů vlevo od vás. V další místnosti je velká černá pyramida, na kterou použijte jednoho brouka. Skluzavkou pokračujte dále, do míst, kde se musíte rychle dostat z kapaliny, ve které jste, než ji zapálí oheň. Po skluzavce přeměněné na schůdky místnosti opouštějte - celkem jsou tři.
Čtvrtého nerozbitého Scaraba najdete, pokud půjdete z hlavní místnosti s bazénkem doprava. Octnete se v Kleopatřině chrámu. Vydejte se jak nejvýše to půjde, cestou otevřete páčidlem dvoje dveře. Na konci skočte do otvoru v zemi a opět se rychle dostaňte z hořlaviny - jděte doleva. Zároveň seberte posledního Scaraba. Otočte se, postavte Laru až k okraji a pak udělejte jeden krátký krok zpět a skočte. Další skok spočívá v přeskočení plamenů napříč. postavte se v úhlu asi šedesáti stupňů k levému rohu plošinky, na které se nacházíte a s rozběhem přeskočte na prostřední část protější plošinky. Odtud již obyčejný skok s rozběhem vyřeší prekérní situaci. Vraťte se se Scarabem k místnosti s pyramidou a použijte posledního brouka. Seberte mechanického brouka a zkombinujte ho s klíčem. Další kroky povedou do Kleopatřina paláce schody vpravo od bazénku.

22 - Cleopatra's Palace

Projděte halou a pokračujte rovně až k místu s brouky nakreslenými na zemi a černými otvory. Položte na první černý otvor Scaraba a jděte těsně za ním, abyste prošli v bezpečí pastí s ostny. Na konci brouka seberte. Pokračujte doleva, pod ostřím se podplazte a v sarkofágu nalezněte pravou rukavici. Zbavte se kostlivce a pokračujte do druhé místnosti, k dalším ostnům. Podobně jako předtím překážku překonejte. Opět ho seberte a jděte prvními dveřmi doprava. V sarkofágu naleznete náboje, které budete ještě hodně potřebovat. Skrz čepele se dostaňte ven a pokračujte po schodech nahoru a pak dolů. Pokračujte až do zeleného kouta, kde se nachází na zdi páka. Zatáhněte za ni a vylezte posléze na výstupek, který se vysunul uprostřed místnosti, ve které se nacházíte. Skočte k nejbližší zdi a přeručkujte až k místu, kde se dá vylézt. Dávejte pak pozor na ostří čepelí, která se budou míhat vzduchem - pokračujte tak až k rakvi, ve které se nachází pravý holenní kryt.
Vraťte se zpět k místu s pákou a pokračujte levou zadní cestou - dveře s motivem obličeje budou odsunuty nahoru a uvnitř uvidíte dvě bedny. Vpravo od nich se nachází v sarkofágu Pharoh's Knot. Vraťte se do místnosti s modrým stropem a levým zadním východem místnost opusťte - dojdete k polokruhovitým schodům, kde se bude nacházet podstavec na Pharoh's Knot - použijte jej.
Pokračujte otevřeným průchodem a seberte lékárničku z první plošinky. Na druhé se objeví druhá Lara - bronzová nicméně. Kolem obou plošinek se vytvoří zlaté spirály, které ale stejně neublíží, jde tedy spíše jen o efekt. Slezte z bloku a vyšplhejte na výstupek po levé straně. Po příčkách přeručkujte až na druhou stranu a zabijte ptáka, který se objeví - pokud ublíží bronzové Laře, ubere energii i vám. Úplně nahoře se nachází po pravé a levé straně páky, které musíte zatáhnout - dávejte pozor na ptáky, kteří se krátce po zatažení páky objeví. Samozřejmě se i poté vraťte nahoru a v otvorech po stranách seberte dvě součásti páky, jejíchž kombinací vznikne již zmíněná páka k otevření dveří uprostřed, Pozor na kostlivce. Pokračujte do místnosti a shlédněte animaci - objeví se dva strážci hrobky - ze sarkofágů za jejich zády seberte prsní plát a levý holenní kryt a skočte do jakéhokoliv otvoru před trůnem. Level končí.

23 - City of the Dead

Sestřelte nepřátele na protější střeše a na výstupku při pravé straně, získáte revolver. Pokračujte na motorce dále a zabijte nepřítele za zdí. Podél oplocené jámy jeďte dál až ke kulometům. Naproti nim jsou dveře, po jejichž vykopnutí naleznete místnost s mrtvolou - odsuňte ji a vraťte se k zadní části tohoto domu. Protáhněte se z bloku škvírou ve zdi a pokračujte k páce na otevření mříže. Jak se tak stane, vylezte nahoru a vyškrábejte se do otvoru nad místem, kde mrtvola ležela (jinými slovy - Lara byla příliš nešikovná na to, aby do otvoru nad zemí lezla, proto si musela pod nohama ubrat metr a půl země, aby tak mohla učinit). Jděte až nahoru k další páce, která otevře dveře. Jakmile budete hotovi, sedněte venku na motorku a rychle pryč, směrem dál. Až dojedete k příkrému stoupání, rozjeďte motorku na plný plyn a propast přeskočte. Doporučuji tak udělat u levého nejvyššího kraje, ale do levé poloviny se dostaňte až v druhé fázi stoupání - tak to vidím já. Pomocí skosených sloupů přeskákejte do secret place - myslím, že například náboje do granátometu za tu námahu stojí. Opačným způsobem přeskočte propast zpět a vraťte se k místu se zkříženými latěmi - k jámě s oplocením. Pod váhou motorky se zem propadne a objevíte se dál. Pokračujte až k díře s vodou.
Vylezte z vody a dejte se doprava. Zabijte netopýry a skluzavkou po pravé straně se dostanete k mrtvole. Seberte zaměřovač a zkombinujte jej s revolverem. Vpravo od schodů na protějším konci místnosti se nachází skulina, za kterou se lze zachytit. Přeručkujte do míst, kde se může Lara vytáhnout nahoru. Revolverem střelte do modré koule a rychle utečte po schodech nahoru do vody. Proud vas odnese prakticky zpět do místnosti s mrtvolou. Vydejte se nahoru po schodech, kde již bude led a bude možné se dostat k spínači na protější straně. Stiskněte jej a v místnosti s mrtvým tělem najdete otevřené dveře. Odejděte jimi a jděte hned doprava. Dostanete se na začátek levelu. Zachyťte se za okraj zdi a přeručkujte doprava, kde se budete moci odrazit a skočit přímo na páku, která otevírá bránu. Zabijte nepřátele a vraťte se pro motorku. Ze sklepa domu se dostanete skrz zeď na konci slepého ramene.
Projeďte otevřenou bránou až po schodech nahoru a přes skokánek se přeneste v plné rychlosti. Až budete u příkrého stoupání směrem doleva, vystupte a vpravo od něj zatáhněte za páku, která aktivuje plošinku. Vydejte se motocyklem doleva a na schodech zastavte. Pěšky nyní dojděte k bloku, který se vysunul a následujte ho až nahoru. Dlouhým skokem se dostanete na protější zeď a můžete projít dveřmi v pravém rohu. V další lokaci sestřelte revolverem barel a pak stiskněte páku, která se za vrtulníkem nachází. Vraťte se k opuštěné motorce a nasedněte na ni. Díky zničeným kulometům vás již nebude nikdo obtěžovat a vy tak můžete projet bránou naproti dveřím, ve kterých byla první mrtvola.

25 - Citadel Gate

Dojděte k umírajícímu vojákovi - Azzizovi. Poví vám o příšeře, která se v těchto místech poslední dobou často objevuje. Jděte neustále dál po ulici, až příšeru potkáte - proběhněte podél ní a neustále běžte dál až k místu s hustým osvětlením. Vyskočte na malý schůdek po pravé straně a zabijte dva krokodýly. Na pravé straně se nachází průlez do kostela - proskočte jím, bude následovat kratinká animace. Na severní straně najdete tři páky. Stiskněte tu prostřední a jděte do rohu s podstavcem. Vyskočte na plošinku nahoru (přiznávám, že systém inteligentních kamer není zrovna to nejlepší při plnění tohoto questu...) a zatáhněte za páku číslo IIII. Seskočte posléze dolů a zatáhněte zbývající I a III.
Slezte do vzdálenějšího otvoru v zemi a na konci chodby použijte páčidlo na patici páky, otevřete tak dveře v druhé díře. Po stisknutí páky na konci druhé chodby se otevřou dveře a objeví se opět kobylky - to se ale stává v tomto levelu častěji, netřeba se příliš vzrušovat. Dojděte na konec chodby, skočte na lano, zhoupněte se na něm na druhou stranu a odtamtud se přeneste na plechovou stříšku z vlnitého plechu. Následuje další skok na výstupek po pravé straně, opět skok na vlnitý plech a nyní pozor, změna - bude se tentokrát skákat na zeď, po které lze lézt a následně dostávat na výstupek na její druhé straně o něco níže. Otočte se a přeskočte ulici. V úhlu 45 stupňů přeskočte s rozběhem z výstupku, kde jste, na výstupek na protější straně a odtud na plechovou střechu. Kousek odtud je vidět chodba s oranžovým světlem - skočte tam. Hru uložte a pokuste se nyní provést velmi důležitý skok. Jde o přeskočení k hořící vojenské sanitce po pravé straně. Pozor také na jakési chrousty nebo co to, aby vás neshodili zpět dolů. Za sanitkou se nachází láhev s oxid dusičitým, který potřebujete pro motorku. Nyní přeskočte propast a dojděte až k Azzizovi. Poté ho následujte zpět do chrámu.

26 - Chambers of Tulun - část 1

Sesedněte z motorky a vystřílejte všechny nepřátele vpravo až k propasti. Poté se vraťte k motorce a propast přeskočte. Zastavte se až u kamenného schodku. Posbírejte zbraně uvnitř chrámu a vraťte se i s motorkou zpět k otvoru naproti sjezdu, kde jste začali level. Vydejte se nyní na druhý konec chrámu a pak doleva k mohutnému Egyptskému strážci. Utečte mu směrem ke konci chrámu k dvěma blokům podél otvoru směrem k motorce. Vylezte na ně a přeskočte na římsu nad průchodem. Skokem z římsy doleva se dostanete na další škvíru, po které můžete přeručkovat na místo, kde se dá vytáhnout. Přeskočte na zeď, po které se dá lézt a vyšplhejte úplně nahoru. Nyní se přesuňte na plošinku na druhé straně. Po chodbě jděte kam až to jde až narazíte na páku. Ta zavírá všechny východy z chrámu, avšak pouze na omezenou dobu, proto doporučuji si nejdříve přečíst, co bude třeba udělat - bude třeba jednat velice rychle.
Zatáhněte za páku, postavte se k okraji směrem dovnitř chrámu a přeskočte na plošinku po pravé straně. Přesuňte se směrem blíže k lanu a rozhoupejte se natolik, abyste dosáhli otvoru na zadní straně chrámu (jižní strana). Lehčí varianta představuje skok do secret place a ztrátu času, samozřejmě. Jak se dostanete na protější stranu, kašlete na nepřítele po vás střílejícím a seskočte dolů. Nasedněte na motorku a přeskočte propast, zaparkujte a běžte ke kolu. Třikráte jím otočte a otvorem ve zdi se dostanete k žebříku, na jehož konci je předposlední úroveň.

26 - Chambers of Tulun - část 2

Slezte ze žebříku a vydejte se doprava. Chodbu následujte až na konec, kde vylezte nahoru. Jakmile budete na ulici, najděte svou motorku a směrem na sever se konečně dostanete dál od bláznivého strážce.

27 - Trenches

Projeďte na druhou stranu a zamiřte k palmě po pravé straně. Vystupte a pokračujte dále. Jamile se dostanete na křižovatku ve tvaru T, na jejíž levé straně swe nachází na vyvýšenině munice, pomocí zaměřovače střelte do nádržky s palivem kulometu tak, aby vybuchnul dříve, než vás stačí zmerčit. Jakmile tak učiníte, pokračujte dále. Vylezte na bednu a přeskočte celou lokaci a vytáhněte se nahoru.
Následujte chodbu až k místu, kde se vlevo otevírá u země zeď. Rychle se vyhněte proudům horké páry a zabijte chlápka na druhé straně. Směrem vpravo vylezte na levou zeď a odsud odstřelte další automat a přitom můžete rovnou zabít dalšího nepřítele. Vraťte se nyní skrze páru až na samotnou chodbu a po té pokračujte dále. Na další křižovatce se protáhněte otvorem u pravé zdi a na druhé straně seberte Weapon Key Code. Vylezte ven a pokračujte rovně. Zachyťte se praskliny ve zdi a přeručkujte na druhou stranu. Z převrženého džípu vytrhněte páčidlem trubku, a tu zkombinujte s lahví paliva. Díky tomu nyní můžete stiskem tlačítka Sprint i při jízdě na motocyklu rázně přidat. Když je řeč o motocyklu, vraťte se k němu. Vraťte se zpět do předcházejícího levelu.
Po výjezdu z levelu Trenches se vlevo nachází propast, kterou jste již jednou přeskočili. Těsně před ní motorku otočte a do schodů po pravé straně vyjeďte pomocí tlačítka Sprint. Sklouzněte se únikovou cestou dolů a ve spodní místnosti pokračujte směrem dozadu. Na zemi seberte pochodeň a v úplném suterénu tohoto sklepa ji zapalte. Se zapálenou pochodní se vraťte do prostřední místnosti a vyběhněte po rampě na protější zdi. Stoupněte si pod detektor kouře a zamávejte pochodní pod tímto čidlem, otevřou se všechny dveře. Jakmile budou dveře otevřeny, zatáhněte za páku, jenž se skrývala za dveřmi, které jste právě otevřeli. Velká bedna se prosune otvorem. Vydejte se do místnosti, kde jste sebrali pochodeň, vylezte na tyto bedny a odsud se dostaňte na druhou stranu místnosti. Slezte dolů, rozbijte velkou bednu uprostřed a poté vystřelte na zámek brány. Ta se otevře a vy najdete v otvoru ve zdi Roof Key. Vraťte se k motorce a vydejte se opět do Trenches.
Zaparkujte opět u palmy. Pomocí zaměřovače rozstřelte revolverem nebo kuší kus kamene ve spáře domu před vámi. Vydejte se rovně průchodem. Po pravé straně se nachází kamenný blok. Vylezte na něj a zatáhněte za páku od padacích dveří. Jak se otevřou, pokračujte dál a několika průlezy se dostanete až k prasklině. Pověste se za okraj a přeručkujte až na konec. Seskočte a zhruba v půli rampy si všimněte u stropu žebříku. Vyskočte na něj a překonejte propast. Kobylek si nevšímejte, spíše doufejte, že vám až tak moc neudělají. Dveře s červeným světlem otevřete pomocí Roof Key. otevřenými dveřmi se rozeběhněte a skočte na protější římsu. Přeručkujte k místu, kde se dá vytáhnout nahoru a následujte tuto skulinu až na konec. Pomocí libovolné zbraně se zaměřovačem střelte do tlačítka na druhé straně (poznáte zásah tak, že se z něj začne kouřit). Spusťte se zpět na ulici a vydejte se k motorce. Nasedněte na ni a vydejte se na první křižovatku při vstupu do levelu. Dejte se doleva a pravými schody se pomocí Sprintu dostaňte na druhou stranu. Seskočte z motorky a vyšplhejte nahoru na žebřík.

28 - Street Bazaar

Spusťte se po žebříku dolů a přistupte k raněnému vojákovi. Získáte od něj po delším povídání detonátor. Ze stolu seberte kliku a zpoza auta hever a poslední dva jmenované zkombinujte dohromady. Stiskněte červené tlačítko za polomrtvým (možná již mrtvým) vojákem a jděte chodbou dál. Vyšplhejte po žebříku nahoru a jděte k okraji. Vyskočte a zachyťte se stropu a přeručkujte doprava. Prolezte otvorem ve zdi na druhou stranu a vylezte na blok v rohu. Na cihlovou podezdívku použijte hever a vylezte nahoru. Dejte se levou chodbou dozadu a nyní proveďte několik posunovacích manévrů. Předmět uprostřed křižovatky zasuňte pryč, ať nepřekáží, dřevěný lis v rožku vytáhněte na nově uvolněné místo a poté jej natlačte na podstavec, do kterého šlehají blesky.
Přeskočte po mostě a zachyťte se na druhé straně. Přeručkujte až na druhou stranu a pusťte se. Chodbou pokračujte dolů až do místnosti s bednami (mimochodem, uložte si hru). Seberte kódy u mrtvého těla a dávejte pozor na egyptského býka. Stoupněte si k bednám v rohu na podstavci a čekejte, až se k vám býk rozeběhne, když bude kousek od vás, uskočte a nechte ho uvolnit vám východ z této lokace. Ve druhém patře projděte jediným možným směrem pryč z lokace. Nyní se nacházíte opět v Trenches. Jděte po levých schodech až na výstupek s hromadou písku. Vyskočte na kamenný blok zpola skrytý v písku a odsud skočte na okraj zdi. Dá to práci najít tu správnou pozici, ale věřte mi, že to jde. Nahoře opět vylezte po žebříku nahoru a spusťte se do garáže.
Nyní opusťte tuto lokaci průchodem s červeným světlem. Venku na ulici se vydejte směrem k zátarasům s lebkami a zkříženými hnáty. Zkombinujte detonátor a kódy získané u mrtvého těla a tímto výsledkem odpalte miny. Přeskočte zátaras a stiskněte tlačítko na zdi. To otevře přístupovou cestu k vašemu motocyklu. Nasedněte na ni a projeďte otevřenou bránou s použitím tlačítka Sprint, jde o to přeletět minové pole. Na druhé straně přejeďte krokodýla a pokračujte až k Azzizovi. Až pojedete kolem velké stvůry, dávejte pozor na ohnivé koule, které plive.

29 - Citadel

Jděte dopředu a najdete profesora připoutaného ke zdi. Bude následovat kratší animace. Až skončí, dejte se doleva a pokračujte až do malé místnosti vzadu se schody nahoru. Na konci se nachází páka. Zatáhněte za ni, čímž otevřete velké dveře v hlavní místnosti. Na zemi naleznete pochodeň. Zapalte ji a vraťte se do dolní místnosti. Vlevo vedle fontánky se nachází menší výklenek. Vylezte tam a zapalte odtud lano. Pochodeň zahoďte a vraťte se ještě o jednu místnost zpět. Před otevřenými dřevěnými dveřmi se nachází otvor v zemi. Následujte jej až na jeho konec a odtud skočte na plošinku vlevo.
Zde se spusťte dolů a při pádu se zachyťte škvíry ve zdi. Přeručkujte na konec spáry a pusťte se k další škvíře. Takto doputujte až k místu, kde se dá vyšplhat nahoru. Prolezte na druhou stranu do vody a otvorem vpravo vzadu tuto poněkud malou místnůstku opusťte. Nyní si hru opět uložte, není jisté, že se vám následující akrobatický prostocvik podaří napoprvé. Spusťte se dolů, při dopadu na šikmou plochu se odrazte a při dalším dopadu na sloup uprostřed skočte opět a chyťte se praskliny. Po ní přeručkujte doleva a vytáhněte se. Rozběhněte se a přeskočte celou místnost. Po schodech vyběhněte až na úplný konec, k místu, kde se nachází páka. Zatáhněte za ni a pusťte se dírou dolů. Lékárnička, která se zde nachází, je zde umístěna zcela záměrně - ihned ji použijte.
Cesta dále vás dovede do místnosti s mapkou na zemi a se čtyřmi stoly (či lépe řečeno stolci). Pomocí kompasu v inventáři nasměrujte všechny čtyři sošky tak, aby písmeno na jejich povrchu ukazovalo na správnou světovou stranu. Pokud nepatříte mezi znalce kompasu, vězte, že červená střelka ukazuje správný směr. Podle toho nastavte N směrem dopředu a vzadu, E a W pak po stranách a S nejblíže ke vchodu. Až umístíte správně všechny sochy, otevřou se dveře. Vydejte se těmi levými.
Pokračujte až na konec k otvoru v zemi. Tím seskočte dolů do vody. Tunýlek na severovýchodě vede do místnosti, kde se na stropě nachází podivné madlo. Zatáhněte za něj a vraťte se do centrální místnosti. Nyní se vydejte směrem na sever až k místu, kde lze z vody vylézt. Vyběhněte po rampě nahoru až do místnosti, kde jste rozestavovaly sošky podle světových stran. Pokračujte dveřmi přímo naproti vám. Zabijte oba nepřátele a zatáhněte za páku. Tato akce otevře uzávěru trubky v západních částech katedrály. Vydejte se tedy na sever podle rozestavěných sošek a skočte do vody. Doplavte až do centrální místnosti, kam jste již poprvé spadli, a vydejte se západním otvorem. Najdete další páku. zatáhněte za ni. Ta otevře otvor na zemi v centrální místnosti; doplavte sem tedy a pokračujte dále otvorem v zemi. Na konci jděte po chodbě dolů až narazíte na lano. Zatáhněte za něj.
Poté, co tak učiníte, otevřou se dveře a objeví se nepřátelé. Utečte těmito dveřmi. Na jeho konci vyskočte a protáhněte se otvorem ve zdi. Když budete viset na druhé straně dolů, napadnou vás dva kostlivci. Běžte po dřevěných prknech nahoru až k zátarasu. Počkejte, až dojdou rytíři k vám a poté uskočte zpět, čímž vám uvolní cestu dál. Zamiřte na sever prostředkem dvou řad zapálených pochodní.

30 - Sphinx Complex

Pokračujte dále po cestě až ke dvěma strážcům, z nichž od jednoho získáte po jeho smrti stříbrný klíč - použijte jej tedy na dveře po pravé straně. Za nimi se nachází za výstupky dvě propasti. Přeskočte obě dvě a zatáhněte za obě páky, čímž otevřete dveře dál. Těmi se dostanete k dvěma propastem po obou stranách. Jděte k té pravé. Sklouzněte se na výstupek, odtud skočte na druhý. Nyní proveďte dlouhý skok tak, abyste se chytili protějšího okraje a mohli se vytáhnout nahoru. Podobným způsobem se dostaňte i přes další propast a zamiřte ke kovovým dveřím do skladu. Odsuňte regál napravo a rozstřelte mřížku. Prolezte na druhý konec a pistolí učiňte podobný proces ještě jednou. Poté, co vylezete, na vás zaútočí nepřítel - eliminujte jej a poté stiskněte tlačítko, které hlídal. Vyhrnou se další strážci, takže i je zlikvidujte. Ze země z rozbitých beden seberte násadu na lopatu. Pokud chcete získat brokovnici, odsuňte oba regály v rohu. Nyní se vraťte zpět o jednu propast a pokračujte intuitivně dále. Dojdete nakonec až k hrobu po pravé straně. Přijďte k němu a pak se dejte dál. Ninja bojovníky je dobré zastřelit z bezpečné vzdálenosti zaměřovačem, je to čistější a bezpečnější. Dojděte až k bráně, kde se vlevo od ní nachází dřevěná část lopaty - spolu s násadou tak utvořte relativně funkční lopatu.
S novým úlovkem se vydejte k hrobu (samozřejmě cestou přes nohu Sfingy, nikoliv přes propast) a začněte kopat ve vzdálenosti zhruba tří až pěti metrů od hrobu. Seskočte pak dolů a zabijte netopýry. Pokračujte až dolů k býkům a postupně je nalákejte každého do jedné klece, opusťte ji a vždy za sebou zavřete pomocí páky vedle vchodu. Jakmile tak učiníte, pokračujte doleva a se země seberte papír s překladem, pomocí kterého rozluštíte hádanku s tlačítky v čele místnosti. Luštění je vcelku prosté, ale pro ukrácení děje uvedu správnou kombinaci rovnou - pravý-levý-prostřední. Vydejte se otevřenou branou nalevo a přeskočte obě propasti. Dostanete se do místnosti, kde se nad úrovní hlavy nachází po obou stranách svítící otvory. Na jejich konci jsou kombinace tlačítek, které musíte použít opět v centrální místnosti s býky. Docílíte tak použitím dalekohledu, kde se dá zoomovat a klávesou pro střelbu i svítit - lze tak pohodlně přečíst kombinace u z dálky a za tmy :). Zapamatujte si všechny čtyři kombinace (tedy ze všech čtyř otvorů). Vraťte se do místnosti s býky.
Další kombinace je tedy pravý-prostřední-levý. Otevře se brána opět nalevo. Dejte si pozor, abyste nespadli do propasti a pokračujte dál až k pravému otvoru ve zdi. Zapalte pochodeň a vlezte do průlezu. Jděte doleva, pak hned doprava (nahoru), až ke spínači na zdi. Stiskněte jej a vraťte se zpět do chodby, odkud začínal onen průlez. Nyní se vydejte levým otvorem. Jděte doleva a pak ještě jednou doleva. Seberte červený klíč.Vraťte se nyní zpět do místnosti se třemi otvory a jděte tím posledním, doposud neprobádaným. Propadnete-li se pravým dřevěným poklopem, najdete granátomet. Nuže, nyní se vraťte do býčí arény. Stiskněte kombinaci prostřední-levý-pravý a vydejte se levou poslední bránou. Přeskočte levou stranou propast a zlikvidujte poněkud pádnějším arzenálem čtyři krokodýly. Nyní jde o to otevřít poklop uprostřed ostrůvku. Po pravé i levé straně se nachází na každé straně dva spínače. Stiskněte všechny čtyři a poté seberte zelený klíč. Pátá páka naproti vstupu do místnosti s jezírkem otevírá hlavní bránu. Po jejím stisknutí se vraťte zpět k býkům.
Nyní zkuste kombinaci levý-prostřední-pravý. Otevře se brána napravo. Jděte do ní, dojdete do místnosti s devíti spínači. Sáhněte do třetího otvoru naproti vám a poté do třetího otvoru nalevo. Jakýkoliv jiný pokus (rozuměj, čtenáři, chybný pokus, tedy ve špatném otvoru) povede k vyrojen í nepříjemných broučků. Nejdříve najdete klíč, poté otevřete bránu zpět. Co víc si přát?
Kombinace prostřední-pravý-levý otevře opět bránu poblíž té, u které jste již byli. Skočte nejdříve na pravou plošinku a odtud se dlouhým skokem přeneste na protější širší plošinu. Musíte se zachytit a přeručkovat k místu, kde se již můžete vytáhnout. Vyskočte nahoru a pořádně se nadechněte, budeme se potápět :). Pořádně si nastudujte jaký směr má kompas, abyste se nemuseli pod vodou zbytečně zdržovat. Jakmile se potopíte, dejte se na jih, na další křižovatce na východ a poté stále jen na jih, podél hieroglyfu až ke spínači na zdi. Zatáhněte za něj a vraťte se na křižovatku, kde jste se poprvé rozhodovali, kterým směrem se vydat. Opět se nad vodou nadechněte pořádně. Tentokrát jděte opět na jih, poté na západ a na další křižovatce nahoru. Stiskněte druhý spínač.
Vraťte se zpět na začátek "podvodního království" a dejte se na východ, dále na jih, až dorazíte ke třetí křižovatce. Dejte se na jih a poté na západ, vyplavte nahoru ke třetímu spínači a stiskněte jej. Opět se vraťte na začátek. Vydejte se na sever, poté doprava. Zatáhněte za poslední, čtvrtou páku, čímž otevřete průchod do páté místnosti. Doplavte zpět k začátku a vydejte se na poslední pouť za posledním spínačem. Vydejte se na východ, na další křižovatce plavte nahoru a brzy uvidíte hieroglyfy indikující poslední místnost. Tam seberte purpurový klíč a zatáhněte za páku. Opusťte jednou pro vždy podvodní prostory a vydejte se přes propast do hlavní místnosti s třemi tlačítky a býky. Branou na západě se vydejte přes obě propasti a poté do všech čtyřech otvorů vložte klíč. Propast za nově otevřenou branou přeručkujte po stropě.
Následující místnost je velmi náročná na rychlé jednání. Přibližte se k libovolné sošce a nyní se pokuste pomocí různých úskoků a podobně sebrat všechny čtyři posvátné sošky co nejrychleji. Od doteku první sošky se totiž začnou pomalu od stropu spouštět jako kdyby vrtáky, které nedělají Laře dvakrát velké potěšení. Jakmile budete mít všechny čtyři exempláře, vydejte se otevřenou bránou na severu. Nyní ještě dejte pozor na ostří v zemi (stačí dva skoky a vyhnete se oběma dvěma čepelím - stačí jen skočit na prostředek místnosti rovnou z chodby a poté úplně stejně skočit i dále). Posledním akrobatickým výkonem tohoto levelu bude přeručkování propasti po stropě.

You May Also Like

0 comments