Tomb Raider 6 - The Angel of Darkness
• Název: Tomb Raider: The Angel of Darkness
• Vývojář: Core Design
• Vydavatel: Eidos Interactive
• Datum vydání: 20. června 2003
• Platformy: PC, Mac, Playstation 2
• Žánr: akční adventura
Po událostech z Egypta se Lara Croft změnila. Potemněla. Po zoufalém telefonátu od jejího bývalého mentora Wernera Von Croye se vydává do Paříže. Von Croy se s ní podělí o informaci, že si ho najal podivný muž jménem Eckhardt, aby pro něj našel sérii obrazů pojmenovanou Obscura Paintings. Město i sám Von Croy je ovšem sžírán strachem ze sériového vraha, kterého média jednoduše nazvali Mostrum. Zlo na sebe nenechá dlouho čekat a při hádce jsou oba napadeni nějakou neviditelnou sílou. Poté, co se Lara probudí z bezvědomí zjišťuje, že je Von Croy je mrtvý a ona si nepamatuje, co se stalo. Stane se tedy hlavní podezřelou z jeho vraždy a nezbývá jí nic jiného, než utéct a zároveň najít jeho vraha.
Ačkoliv se jedná o pokračování série po The Last Revelation a Chronicles, lze tento díl nazvat i prvním rebootem či restartem celé série. Hra je postavena na zcela novém enginu než předchozí díly, celkově byl vylepšen vzhled prostředí, které už je více realistické a ne tolik kostkaté, a sama hlavní hrdinka je více detailněji zpracovaná. Bylo představeno i nové ovládání, které již podporuje funkce myši a herního gamepadu, těžko ale říct, jestli je lepší, jelikož v mnoha (opravdu mnoha) situacích je velmi krkolomé a dost často se stává, že kamera ujede tam, kam nechcete. Další novinkou je také vylepšování Lařiny síly, na některé úkony totiž musí mít dostatek výdrže, jinak jí vynechají svaly a ona se jednoduše pustí a spadne. Nově je zde možnost výběru odpovědí v dialozích, ale zase takový zásadní rozdíl v příběhové linii naše odpovědi neudělají. Je to ale malá příjemná změna. Poslední novinkou je druhá hratelná postava - celý příběh není už vyprávěn jen z Lařina pohledu. Kurtis Trent pomůže Laře v několika sekvencích, bohužel v jeho částech je ale nejvíce poznat, jak krkolomé ovládání vlastně je.
Hra byla první částí plánované nové trilogie, která se ale nikdy neuskutečnila. Plánované vydání Angel of Darkness bylo stanoveno na listopad 2002, hra byla ale poté odložena až na jaro 2003, jelikož se potýkala s technickými problémy. Vývojáři později prohlásili, že na ně společnost Eidos tlačila ohledně dřívějšího vydání, i přesto že hra nebyla zcela připravená. Vzhledem ke špatnému technickému stavu hry a ne tak dobrému přijetí byla nakonec trilogie zrušena.
V dnešní době ale už patří mezi Tomb Raider klasiky, a nebojím se říct, že jde o fanoušky oblíbený díl. Fanoušci ke hře také vytvořili i několik modifikací a oprav, díky kterým je díl takový, jaký měl z počátku být. Vznikla také fanouškovská HD remasterovaná demoverze, která je ke stažení na této stránce.
V roce 2022 byl publikován krátký animovaný film nazvaný Tomb Raider: The Myth of El Hawa, který dokresluje a vysvětluje příběh mezi díly The Last Revelation a Angel of Darkness. Na projektu pracoval přední fanoušek Ash (Tomb of Ash) ve spolupráci s dalšími talentovanými lidmi (více se dočtete zde) a o narativu se postarala Jonell Elliott, původní dabérka Lary ze 4., 5. a 6. dílu.
0 comments