Tomb Raider 4 - The Last Revelation
• Název: Tomb Raider IV: The Last Revelation
• Vývojář: Core Design
• Vydavatel: Eidos Interactive
• Datum vydání: 22. listopadu 1999
• Platformy: Windows, Mac, PlayStation, PSP, Sega Dreamcast
• Žánr: Akční adventura
Ve čtvrtém pokračování se s již ostřílenou hrdinkou Larou Croft vrátíme k jejím kořenům a začátkům její archeologické profese. Příběh začíná v roce 1984, kde poprvé spatříme mladou Laru s jejím mentorem Wernerem Von Croyem, kde spolu v kambodžském chrámu Angkor Wat pátrají po artefaktu zvaném Iris. Něco se ovšem zvrtne a Lara je nucena z chrámu utéct bez Von Croye, aby si zachránila holý život.
V současnosti (tedy v roce 1999) se již dospělá Lara ocitá v Egyptě a pátrá po hrobce boha Seta, který by zde měl být pohřben. Místo toho ovšem najde amulet boha Hora. Po úniku z hrobky a bližším prozkoumání amuletu je odhaleno, že Lařiny činy způsobily osvobození boha chaosu a příběh začíná nabírat na otáčkách.
Tomb Raider IV představil zcela nové grafické zpracování, ať už se jedná o prostředí, modely předmětů, přátel, nepřátel, ale i samotné hlavní hrdinky. Hra nabízí větší spektrum i velikost lokací - vnitřní a venkovní prostory hrobek, městské ulice, pouštní kaňony nebo rozpadající se ruiny, ovšem veškerý příběh se nyní odehrává pouze v Egyptě. Příběh není již tak striktně lineární a často se tedy stává, že se Lara musí vrátit do některých lokací, kde již byla. Gameplay prvky známé z předchozích dílů obohatila možnost kombinovat věci v inventáři, přibyl zde i kompas, houpání a šplh na laně, ručkování kolem rohů a v neposlední řade také možnost automatického nebo manuálního zaměřování nepřátel. Další změnou je také nové uživatelské rozhraní a hlavní menu.
Ke hře později vyšel i exkluzivní bonusový level v rámci její propagace, kdy se vydavatel Eidos spojil s britským deníkem The Times. V něm máme možnost prozkoumat nově objevenou oblast v hrobce krále Tutanchamona. Ke hraní není zapotřebí původní hra a level je dostupný volně ke stažení. Jiné bonusy nebo rozšíření / DLC ke hře vydány nebyly.
Pro zajímavost - Tomb Raider IV měl být posledním dílem série. Vývojáři se snažili Laru Croft 'zabít' (což naznačuje i poslední cutscéna ve hře), ale Eidos trval na tom, že bude série pokračovat. Produkční tým se tedy rozdělil na dva, z nichž jeden pracoval na přímém pokračování s podtitulem Chronicles a druhý na Angel of Darkness, který se později stal prvním rebootem této značky.
0 comments