XNA Lara - návod na ovládání, část první
Ovládání XNA Lara není nijak složité, zvládne to určitě úplně každý ale chce to trpělivost.
Pustíme si XNA a můžeme začít. Po spuštění se vám zobrazí dvě okna. Jedno kde bude kostkovaná podlaha (jako např. v Croft Manoru) a šedé pozadí a jedno okno na ovládání (Control window). V něm uvidíte osy X, Y, Z a Height (tím nastavujete výšku postavy nebo zbraní či jiných věcí jako např. výšku různých místností)
Jak zde vložit postavu nebo jiný předmět
V Control window klikneme na File a potom na Add Model. Všimněte si, že když najedete na postavu tak se na ní zobrazí bílé tečky. To jsou body se kterými se dá hýbat resp. které ovládají postavu.
Existují dva způsoby ovládání. Já se je tu teď pokusím popsat.
1. Postavu budete ovládat s pomocí Control Window. Nalevo jsou popsány části těla, napravo jsou osy. Můžete klikat na jednotlivé části i na postavě nemusí to být jen v tom okně :D. Height znamená, že se vám postava posune nahoru nebo dolů neslouží to ke zvětšení postavy. Tlačítko dole - Reset this bone - slouží k tomu, když se něco nepovede. No prostě resetovací tlačítko. Nemusíte se bát, že vám to dá do původní polohy celou postavu( k tomu slouží jiné tlačítko), jen tu určitou část těla.
Každopádně u tohoto prvního způsobu postavu ovládáte s pomocí Control Window.
2. Postavu budete ovládat pomocí teček (co má na sobě), klávesnice a myši (pochopitelně :D) bez pomoci Control Window. Tzn. že si hezky hodíte okýnko na lištu a budete mít zobrazené jen okno s postavou v tom "zašedivělém" prostředí :D. Osy X, Y, Z mají význam takovýto → X- otáčení (např. ramene), Y- dopředu a dozadu, Z- nahoru a dolů. Je možné, že u jiných částí těla jsou tyto osy převrácené tak se nelekněte. Osy X, Y, Z se na klávesnici neovládají stejnými tlačítky, pro ně jsou určena tlačítka Q(=X), W(=Y), E(=Z). Ale pozor! Musíte k tomu držet levé tlačítko myši! Celou pozici restartujete tlačítkem 0 (na num. klávesnici).
Doufám, že jste to z toho návodu alespoň trošku pochopili. Kdybyste měli jakýkoliv dotaz, připomínku nebo něco jiného, tak nezapomeňte napsat. Samozřejmě tohle není celý návod, rozdělila jsem ho na dvě části (zatím na té druhé pracuji). V té druhé se více seznámíme s Control Window.
Užitečné odkazy:
(naleznete tam i nějaké moje tvorby)
(tady naleznete obleky do XNA, různé jiné předměty, pózy a mnoho dalších vychytávek do prográmku)
0 comments